Vogne og udstyr

Mazda cx60 biler med træk

Skrevet af Robbi Hansen, 07-08-2023 - 21:21

Efter en ferie i Kroatien med en mazda cx60 hybrid kan jeg da slet ikke forstå jeres test som må siges ikke at være retvisende for det vi har oplevet, den havde ikke på de 4000 km vi kørte manglede kræfter og vi havde hele vejen de 327 hk til rådighed den sørger selv for at der altid er strøm til rådighed og kom aldrig under 6 % strøm, jeg har tidligere kørt cx5 disel men var lige ved at sælge min cx60 efter jeres test, men godt jeg ikke gjorde det for kan kun sige det er en fantastisk trækker. Vi kørte med 2t cv og ialt 4000 km med et forbrug på 11,2 ltr. På 100 km og det syntes jeg er ok med en bil af den størrelse og styrke, så jeres test med at den ikke kan trække med hybrid må skyldes at i ikke er blevet instrueret i brug af bilen eller mazda ikke har givet en ortlig frokost☺️ det svare ihvertefald ikke til den oplevelse vi har haft.

Skrevet af Brian H. Jensen, 09-08-2023 - 10:19

Jeg er helt enig med Robbi, at Mazda CX-60 hybrid er en fantastisk campingtrækker og jeg forstår derfor ikke DCU's oplevelse, at den ikke kan trække? Vi har været i Østrig og Kroatien denne sommer med en campingvogn med vægt ca. 2.100 kg. og kørte ca. 4.000 km. i alt, hvor jeg fra start nulstillede forbrug mv. så dette kunne følges. Bilens batteri blev ikke opladt undervejs på ferien, så den eneste opladning af dette var under kørsel.

Vi har i den grad kørt i bjerge da vi på køreturen fra Kroatien til Østrig endte med at tage en køretur der gik over 2 høje bjerge i Alperne og kørte der er i ca. 4 timer i alt. Det fortrød jeg undervejs, da vi endte på de mest stejle og smalle bjergveje med en ret stor campingvogn efter. Det var ikke sjovt at køre på de alt for smalle og stejle veje, men jeg fik til gengæld testet bilen og campingvognen til det yderste. Vi ramte mange små og ekstremt stejle bjerveje (15-20% stigning), hårnålesving osv. og på intet tidspunkt manglede jeg kraft til at trække campingvognen. Derfor forstår jeg ikke DCU's test af CX-60 hybrid som endda er foretaget i Danmark uden de store bakker og bjerge.

Benzinforbruget er derimod ikke særlig højt. Over de 4.000 km. endte vi med et benzinforbrug på 7,8 km/L hvilket ikke er højt. Med en tank på ca. 45 liter betød det, at vi skulle tanke hver eneste gang vi lavede stop undervejs (ca. her 2. - 3. time) for den kunne ikke holde til 2 træk på én tank benzin. Det har vi ikke prøvet før at skulle tanke så tit og det er største minus at den ikke kan køre længere pr. liter. MEN, Mazda CX-60 Hybrid kan i den grad trække en campingvogn og mangler ikke kraft som DCU skriver i deres test...

Skrevet af Jens Chr. Dalgaard, 25-08-2023 - 11:22

Søger også et godt råd i forhold til Mazda CX-60 med hybrid/benzin motor.

Nuværende bil: Mazda CX 5, 2.2 diesel m. 184 HK aut. gear. Anhængervægt 2.100 kg.

Vi har en campingvogn med en totalvægt på 2.000 kg.

Vi har med nogen skuffelse set og læst årets DCU-test vedr. Årets campingtrækker, hvor den nye Mazda CX 60  Plug-in hybrid får nogle drøje hug.

Havde nok håbet, at denne nye Mazda, som jo må trække 2.500 kg., ville være suveræn som campingtrækker.

Vi er derfor meget i tvivl om, hvorvidt den vil trække lige så godt som vores nuværende Mazda CX-5 med 184 HK diesel

Vi kører til Sydeuropa med campingvogn hvert år, og vil ikke ret gerne gå ned på manglende trækkraft og overskud, som vi føler, vi har nu.

Skrevet af Per Christoffersen, 01-11-2023 - 14:15

Har købt ny mazda cx 60.Har i den forbindelse nogle erfaringer ,som jeg gerne ville høre ,om der er andre der har oplevet. 

Per 42160574.

Skrevet af Brian H. Jensen, 01-11-2023 - 14:24

Vi var med vores CX60 i Tyskland, Østrig, Italien og Kroatien denne sommer med en campingvogn på ca. 2.100 kg. og var bl.a. igennem de stejleste og mindste bjergveje i Alperne og oplevede ikke problemer med trækkraften på noget tidspunkt. Jeg har ikke haft en CX5 så jeg kan ikke kommentere om CX60 er en bedre/dårligere trækker, men jeg ville ikke tøve med at anbefale CX60 som trækker til en større campingvogn.

Eneste udfordring er nok benzinforbruget der for vores vedkommende kun var 7,8 km/L hvilket jo ikke er prangende. Med en mindre benzintank pga. det er en hybrid tankede vi ved hvert stop der var ca. hver 3. time.

Skrevet af Michael Ravnholt, 24-11-2023 - 11:14

hej

JA det er skidt med det høje forbrug af benzin.....

Men som jeg kan se, burde i måske have valgt en diesel istedet for. der er drejningsmomentet højere. dermed får i flere kræfter.

Men jeg forstår jer skam godt, det er en lækker bil :)

Men jeg valgte den dog fra, da jeg skulle have ny bil, istedet købte jeg en BMW 530xd og den brager derudaf, faktisk i kassel bakkerne tror jeg at jeg fik sat rekord i at overhale lastbiler op af bakke, med 110 kmt op af bakke holdt de nærmest stille :)

den kørte i sommers ca 9.6/10 kml. med en 2tons campingvogn på, det er ok. :)

 

'

Skrevet af Per Christoffersen, 08-05-2024 - 11:43

Hej. 

Har nogle af jer haft brug for AWD ? .For på vores virker det overhovedet ikke. ( problemet er overgivet til mazda japan, hvor det nu har ligget i næsten en måned ) 

Image
DCU medlemskab collage

Danmarks største camping-fællesskab

Bliv medlem af Dansk Camping Union og få:

  • 30% rabat på DCUs 20 campingpladser
  • 15% rabat hos 90 DCU fordelspladser
  • Rabat på attraktioner i hele Danmark
  • Teknisk rådgivning
  • Rabat på service hos DCU Servicecentre
  • Magasinet Camping-fritid otte gange årligt

Bliv medlem her